Pentru a explica ce inseamna CPC presupunem ca ai castiga 0.04€ pentru un clic respectiv 0.5€ pe alt clic, CPC-ul mediu va fi (0.04€ + 0.5€ ) / 2 = 0.27€. CPC reprezinta costul mediu per clic si este un indice prezent in Adsense care alaturi de eCPM (Effective Cost Per Mile) si CTR (Click Through Rate) indica performanta.
Pentru a mari veniturile Adsense trebuie sa incerrci sa ai un CPC cat mai mare. Si cresterea valorii CTR este utila, cu observatia ca, castigurile raman mici in cazul in care aveti CPC mic si un CTR mare. De exemplu, in loc sa primesti 10 clicuri cu CPC de 0.04€ CPC ( 10 x 0.04€ = 0.4€), este mai bine sa primesti doua clicuri a cate 1€ CPC, ceea ce inseamna 2 x 1€ = 2€. Chiar daca CTR este mai mic ( 10 fata de 2), castigul final este mai mare ( 0.4€ comparativ cu 2€) deoarece ai un CPC bun ( 0.04€ fata de 1€).
Crestere valoare CPC in Adsense
1) Numarul de reclame pe pagina influenteaza CPC
Google permite utilizarea a trei sloturi de reclama pe fiecare pagina. Daca in mod uzual scrii articole lungi atunci este recomadat sa utilizezi numarul maxim de sloturi permise, asta bineinteles daca si formatul site-ului si continutul acestuia iti permite o astfel de aranjare a reclamelor.
Spre exemplu, daca folosesti articole de lungime mica care contin trei sloturi de reclame, Google va incerca fara succes sa afiseze reclame concludente pentru acel continut. Intr-un articol scurt este foarte probabil ca robotii sa nu identifice usor o reclama concludenta continutului afisat, ceea ce va conduce la scaderea veniturilor ( deoarece reclamele nu vor avea nici o legatura cu, continutul articolului ). Totodata articolele scurte vor determina Google Adsense sa afiseze reclame neconcludente sau care au un CPC foarte mic.
2) Reclame Imagine/Multimedia si Reclame Text
Majoritatea blogerilor par sa prefere reclamele text, deoarece reclamele multimedia nu se integreaza corect in continutul site-ului si pot lasa senzatia unui design urat.
Google incurajeaza utilizarea ambelor tipuri de reclame. Desi multe persoane le evita, toti administratorii de site-uri stiu ca aproape intotdeauna un site are venituri mai consistente cand afiseaza reclame mixte, bazate pe multimedia in combinatie cu text.
3) Cuvinte cheie si Subiecte de discutie
Intotdeauna un administrator de site trebuie sa caute cuvintele cheie care conduc la venituri cat mai mari, acele cuvinte trebuie intotdeauna sa se regaseasca in continutul artiolelor. Robotii Google Adsense scaneaza continutul site-ului si daca gasesc cuvintele cheie potrivite si un continut corespunzator, vor afisa reclame de calitate, care pot creste substantial venitul. Trebuie retinut ca intotdeauna cei care isi fac publicitate se axeaza pe un set de cuvinte cheie pentru care platesc sume consistente pentru a-si atinge tinta si a depasi concurenta.
Bineinteles ca acest lucru nu inseamna ca trebuie sa scrii doar articole care sa contina cuvintele cheie potrivite, care aduc un venit mare. La fel ca si in cazul publicitatii, concurenta este mare si intre editorii care publica articole utilizand cuvinte cheie care aduc venituri mai mari.
Recomandat este sa scrii despre un domeniu pe care il cunosti bine si despre ce iti place sa scrii, dar in acelas timp sa tii cont si de cuvintele bine platite si sa le incluzi in articolele tale.
Pentru a-ti mari veniturile trebuie sa ai intotdeauna in vedere tipul de publicitate corespunzatoare nisei tale si concurenta din nisa respectiva. Sa spunem ca scrii despre softuri gratuite, atunci este foarte posibil sa ai un venit mai mic, deoarece nimeni nu poate sa vanda softurile care sunt deja gratuite. Tot timpul, cand scrii articole, ai in vedere ca, cei care platesc reclamele o fac pentru a-si aduce potentiali cumparatori si pentru a-i convertii in clienti.
4) Canalele personalizate te ajuta sa monitorizezi valorile mari pentru CTR-ul reclamei
Canalele personalizate Adsense sunt foarte importante. Canalele Adsense te ajuta sa iti faci o idee despre ce reclame au o performanta ridicata, sa masori CPC, eCPM, CTR si castigurile totale pentru un anumit bloc. Iti poti crea cate un canal pentru fiecare slot de reclama si sa ii monitorizezi performantele timp de 2-3 saptamani .
Te intrebi in ce mod te ajuta acest lucru sa cresteti valoarea CPC?
- daca elimini sloturile cu performanta slaba ( o decizie care se poate lua dupa monitorizarea in decursul a catorva saptamani ), Google va livra reclame de calitate in sloturile ramase, obtinand astfel venituri mai mari.
- citeste cu atentie punctul 5.
5) Prima reclama din codul HTML este reclama care are calitatea cea mai buna
Poti avea de exemplu o reclama in antetul site-ului si una in continut, care se va incarca prima? bineinteles ca reclama din antet, deoarece aceea este prima in codul HTML. In mod normal Google serveste reclame bune si bine platite in primul slot din pagina HTML, deci in acest exemplu este reclama din antetul portalului.
Urmatoarele intrebari logice sunt: Are reclama din antet cel mai mare CTR? Daca majoritatea clicurilor se fac pe reclama din continut, cum pot face ca reclama cea mai bine platita sa apara in acest slot?
Pentru a rezolva aceasta problema Google sugereaza utilizarea celui mai important slot de reclama in interiorul unui tag div, astfel robotii adsense vor servii cea mai buna reclama in slotul aflat in interiorul acestui tag. Dupa o analiza a blocurilor de reclama cu ajutorul Canalelor Personalizate, foloseste un tag de tip div pentru blocul care aduce cele mai multe clicuri.
6) Redu clicurile accidentale si inutile
Sa nu crezi ca vei castiga dand clic pe propiile reclame, rugand prietenii sa o faca sau chestii de acest gen. Google identifica usor aceste tipuri de clicuri si iti va inchide contul Adsense. De asemenea, Google poate detecta daca o reclama este deschisa si apoi inchisa rapid.
Ca si o tactica pe termen lung, asigurate ca reclamele nu sunt confundate cu link-uri sau imagini din continut si ca vizitatorii dau intentionat clic pe ele. Nu te chinui sa iti schimbi prea mult templatelul pentru a genera clicuri accidentale. Niciodata nu vei supravietuii mult in reteaua Google Adsense folosind aceste metode.