De aproape un an, oamenii de afaceri din România au început să utilizeze semnătura electronică pentru depunerea unor declaraţii la ANAF.
Ei trebuie să ştie că un certificat digital calificat are valabilitate un an şi că semnătura electronică nu este validă dacă certificatul digital este expirat.
Pentru cei obişnuiţi cu înregistrarea certificatelor digitale calificate, procedura de reînnoire a semnăturii electronice este relativ simplă.
Pentru că procedura de reînnoire a certificatului digital diferă de la un furnizor la altul, solicitaţi furnizorului de certificate digitale documentaţia necesară reînnoirii certificatului. Actualizarea semnăturii electronice la ANAF nu presupune întocmirea de acte suplimentare.
Pentru a-ţi reînnoii certificatul digital calificat, trebuie să parcurgi paşii de mai jos:
1. Contactaţi furnizorul certificatului digital calificat în vederea reînnoirii acestuia (acesta vă va explica ce acte trebuie să întocmiţi sau să transmiteţi în vederea reînnoirii certificatului).
2. După ce aţi obţinut noul certificatul digital, trebuie să îl reinstalaţi pe calculatorul dumneavoastră, după care trebuie să descărcaţi documentul de confirmare de pe site-ul ANAF: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.
3. Completaţi datele din documentul de confirmare descărcat şi aplicaţi semnătura electronică în rubrica dedicată, după care salvaţi documentul.
4. Documentul salvat, îl transmiteţi pe mail furnizorului de certificate digitale pentru a aplica semnătura electronică a autorităţii de certificare.
5. După aplicarea semnăturii, furnizorul, emitent al certificatului digital, vă va răspunde cu un e-mail care va conţine documentul de confirmare semnat.
6. Salvaţi documentul de confirmare în calculator, mergeţi pe www.anaf.ro, click pe Declaraţii Electronice, click pe Reînnoire Certificate Calificate.
7. Citiţi cu atenţie Termnii şi Condiţiile, iar dacă sunteţi de acord daţi click pe Accept.
8. Apăsaţi butonul Browse, alegeţi documentul de confirmare din calculator, apoi click pe Transmite Documentul.
9. Aşteptaţi mailul de confirmare de la ANAF. După confirmare, puteţi semna şi depune declaraţii electronice utilizând noul certificat digital calificat.
Aceasta este, în mare, procedura pentru confirmarea certificatului digital calificat la ANAF.
Aveţi în vedere să solicitaţi reînnoirea certificatului înainte de expirare şi să îl reinstalaţi pe cel nou înainte de semnarea documentului pentru confirmare.
Vă recomand să începeţi procedurile de reînnoire înainte cu o lună ca certificatul digital să expire.